Mercedes-Benz 220 SE (W111) cabriolet, 1963
Verberg foto
Bijgewerkt: 13-May-2025 16:27

Mercedes-Benz 220 SE (W111) cabriolet, 1963 | € 119.500,--

Motorgeluid
Geluid rijdend
Informatie
Model informatie
Merkhistorie

Mercedes-Benz 220 SE (W111) cabriolet, jaar 1963. Chassisnummer 11102310051109, motornummer M127.984-10-004954. Exterieurkleur zwart met een zwarte mohair kap. Zwartlederen interieur afgewerkt met zwart tapijt. Deze prachtige Mercedes-Benz 220 SE cabriolet is nieuw verkocht in Duitsland. De auto is in de periode 2011-2013 uitgebreid gerestaureerd door HK-Engineering. De carrosserie is opnieuw gespoten, het interieur is opnieuw bekleed en de kap is vernieuwd. Mechanisch en technisch is alles geïnspecteerd en waar nodig gereviseerd/vernieuwd. Een uitgebreid restauratierapport inclusief facturen is bij de auto aanwezig en kan worden ingezien in onze showroom. De auto wordt geleverd met een complete historie. Kosten noch moeite zijn gespaard om deze prachtige W111 cabriolet in topconditie te brengen! Dit is een prachtig exemplaar met alle originele exterieur- en interieurdetails en een prachtige zwart-op-zwart kleurstelling. De auto rijdt fantastisch en de zescilinder motor klinkt fantastisch! De auto is uitgerust met een topklasse Becker Grand Prix radio, een fabrieksoptie voor deze auto. Dit is een van de meest stijlvolle luxe cabrioletten ooit gebouwd. Een fantastisch stukje autogeschiedenis en een prachtige automobiel om in uw garage of autocollectie te tonen. Wij nodigen u van harte uit om deze schoonheid in onze showroom te komen bewonderen.

Deze Mercedes-Benz is te koop bij Altena Classic Service.
Prijs: € 119.500, -.

De Mercedes-Benz W111 serie werd geïntroduceerd in 1959. Allereerst verschenen de vierdeurs sedan uitvoeringen 220, 220 S en 220 SE die tevens bekendheid genieten onder de bijnaam "Heckflossen modell". In 1961 kwamen de coupé en cabriolet uitvoeringen op de markt op basis van de 220 SE. Deze zeer fraai vormgegeven coupé en cabriolet modellen waren technisch identiek aan de sedan uitvoeringen maar deelden uiterlijk slechts het front.

De 220 SE werd in 1965 opgevolgd door de 250 SE met nieuwe en grotere, zeven maal gelagerde, zescilindermotor. De 250 SE werd in 1968 opgevolgd door de 280 SE met een vergrote cilinderinhoud. De productie van deze modellen liepen gelijk op met de 250 SL en 280 SL "Pagode" en waren voorzien van dezelfde motoren.De 220/ 250 en 280 SE coupé en cabriolet waren destijds erg prijzig maar desondanks zeer populair bij het welgestelde publiek dat zich de luxe kon veroorloven. De auto's zijn prachtig om te zien, zeer luxueus, zeer comfortabel en, niet te vergeten, zeer degelijk gebouwd en betrouwbaar.

Technische gegevens

6 cilinder lijnmotor
Bosch benzine injectie
cilinderinhoud: 2195 cc.
benzine-injectie
vermogen: 120 pk. bij 4800 tpm.
koppel: 189 Nm. bij 4800 tpm.
topsnelheid: 172 km/u.
gewicht: 1510 kg.

Mercedes-Benz historie

Mercedes-Benz ontstond in 1926 door de fusie tussen de autofabrikanten Daimler en Benz. 
Mercedes-Benz ontpopte zich voor 1940 als de eerste grote autoproducent die auto’s echt industrieel ging vervaardigen. Voor 1940 bouwde Mercedes-Benz middenklasse auto’s, luxe saloons, sport- en racewagens. Vanaf 1934 beheerste het merk, samen met Auto Union (nu Audi) de gehele Grand Prix racerij. In deze tijd bouwde men sportwagens van absolute wereldklasse zoals de SSK, 500K en de 540K. Deze tot de verbeelding sprekende automobielen zijn tegenwoordig extreem gewilde, miljoenen guldens kostende, verzamelaarstukken…
Na de tweede wereldoorlog, in 1945, nam Mercedes-Benz allereerst de eenvoudigere auto’s weer in productie zoals de MB 170 omdat er grote behoefte was aan vervoersmiddelen.
In de jaren vijftig was Mercedes-Benz weer goed op dreef; men kwam met vele nieuwe modellen op de markt die allen werden gekenmerkt door een sterke Mercedes-Benz familie uitstraling.
De topmodellen waren de 300 modellen uit de W 186, W 188 en W 189 bouwseries.

Mercedes-Benz kenmerkte zich door vernuftige, degelijke en betrouwbare techniek, een sterke merkuitstraling, en ingehouden klasse met een sobere doch luxe Duitse sfeer.
Het raceverleden werd echter niet vergeten en weer opgepakt met de roemruchte "Silberpfeilen". Vanuit de racerij werd de legendarische Mercedes 300 SL "Gull wing" productie sportwagen ontwikkeld die in 1957 ook als roadster beschikbaar kwam.

In 1955 werd de kleinere Mercedes-Benz 190 SL voorgesteld. De vormgeving van de peperdure 300 SL sloeg zo aan dat besloten werd de 300 SL vormgeving ook op een goedkoper model toe te passen. De 190 SL was echter enkel als cabriolet verkrijgbaar. Voor de 190 SL was echter een goed passende hardtop beschikbaar waardoor de auto in een echte coupé veranderde.

In 1964 introduceerde Mercedes-Benz een limousine om de rijksten der aarde te behagen; de Mercedes-Benz 600 (W 100).. Deze limousine was ruim zes meter lang en voorzien van alle denkbare luxe. Tevens zagen in de jaren zestig onder andere de W 110, W 111 en W112 series het levenslicht en de SL opvolger werd voorgesteld; de 230 SL (W113).

In de jaren zeventig werd naast de zeer succesvolle W 123 serie de Mercedes SL opvolger voorgesteld die 19 jaar in productie zou blijven; de R 107 serie. Deze Mercedes-Benz SL was verkrijgbaar met verschillende zes cilinder lijn- en V8 motoren.

In de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw ging Mercedes-Benz onverdroten door met het bouwen van kwaliteits- automobielen en sportwagens. Het merk bouwt tot de dag van vandaag nog immer automobielen met dezelfde merkkwaliteiten als in de jaren vijftig. Mercedes-Benz is een merk met een onbewogen historie, slechts even uit haar evenwicht gebracht door de tweede wereldoorlog, dat een enorm vertrouwen inboezemt en tegenwoordig als onderdeel van het grote Daimler-Benz concern nog altijd automobielen van topklasse bouwt. 

© Marc Vorgers

Verkoper: Altena Classic Service
Contact
Adres
Routekaart
Telefoon: +31 (0)524 561 122
De Vaart 23
7784 DK Gramsbergen
Nederland