Coupé Fiat 2.0 20V, 1997
Verberg foto
Bijgewerkt: 03-October-2024 12:55

Coupé Fiat 2.0 20V, 1997

Motorgeluid
Informatie
Model informatie
Merkhistorie

Coupé Fiat 2.0 20V, bouwjaar 1997. Kleur groen metallic gecombineerd met een lichtbruin lederen interieur, lichtbruin tapijt en antracietkleurige beschermmatten met lichtbruine randafwerking. Deze prachtige Coupé Fiat 20V werd nieuw verkocht aan meneer J. Martinez in Elsene, België. Na twee jaar dienst heeft de Fiat Coupé 22 jaar gestald gestaan bij Fiat dealer Merckz in Overijse, België, waar we de auto hebben aangekocht van de eerste eigenaar. Deze prachtige Fiat Coupé heeft vanaf nieuw slechts 5270 kilometer gereden! De auto verkeert in een sublieme en volledig originele staat! Alles is origineel, ook de banden, (distributie)riem en slangen. De auto wordt voor de tweede eigenaar geheel up-to-date gebracht! U vindt enkel zeer lichte sporen van eerder gebruik; onder de motorkap en in de kofferbak ziet alles er als nieuw uit! Het interieur is nagenoeg smetteloos, alleen de 'soft touch' coating op de zwarte middenconsole is wat plakkerig geworden. De voorbumper vertoont een beschadiging op de hoek; dit wordt binnenkort gecorrigeerd. De auto wordt compleet geleverd met radiocodekaart en de originele sleutels. Een ander exemplaar in top originele conditie, en met een dergelijk lage kilometerstand, zal zeer moeilijk te vinden zijn. Een prachtig exemplaar voor de verzamelaar/ liefhebber!

ARCHIEF | VERKOCHT

In 1993 betrad Fiat opnieuw een sector van de automarkt waarin ze ooit wereldberoemd waren: de klasse van sportwagens op basis van massaproductiemodellen. De Coupé Fiat werd gebouwd op het Tipo 2-platform dat ook werd gebruikt voor de Fiat Tipo, Tempra, Lancia Dedra en de Alfa Romeo 155. Fiat Centro Style tekende de prachtige carrosserie en de auto werd gebouwd bij Pininfarina. Het prachtige ontwerp is geïnspireerd op racewagens met details zoals de afgedekte en gestroomlijnde koplampen, scherp uitgesneden wielkasten, de grote aluminium benzine snelvuldop, de kleine achterlichten en het dashboardpaneel in carrosseriekleur. Bij de introductie was direct het topmodel met 190 pk beschikbaar, de 2.0 Turbo 16V met ABS en een Viscodrive-differentieel als standaarduitrusting. In 1996 zag het herziene model het levenslicht. De vernieuwingen waren vooral te vinden op het mechanische vlak. De Coupé Fiat was nu uitgerust met een tweeliter vijfcilindermotor met 20 kleppen in atmosferische vorm, of uitgerust met een turbocompressor. Het maximale vermogen werd verhoogd tot maar liefst 220 pk. De auto werd ook voorzien van een zeer hoogwaaridig Brembo-remsysteem met aluminium remklauwen. In 1998 werd een ‘Limited Edition’-model geïntroduceerd dat was uitgerust met een close-ratio versnellingsbak met 6 versnellingen. In maart 1999 werd de Limited Edition vervangen door het Turbo Plus-model.

Technische gegevens (20V)*:

Vijf cilinder lijnmotor (DOHC)
cilinderinhoud: 1998 cc.
carburatie: Bosch motronic benzine injectie
vermogen: 147 pk bij 5750 tpm.
koppel: 316 Nm bij 4500 tpm.
topsnelheid: 212 km/u.
versnellingsbak: 5, handgeschakeld, voorwielaandrijving
remmen: bekrachtigde Brembo schijfremmen rondom + ABS
gewicht (onbeladen): 1270 kg.

*Bron: All the Fiats, Editoriale Domus, 1999

Montagna Doro
Contact
Adres
Routekaart
Telefoon: +31 (0)516 520 026
Houtwal 30B 1-4
8431 EX Oosterwolde
Nederland